آب و هوای تورنتو: بررسی جامع وضعیت هوا، دما و پیش‌بینی‌ها

هوای تورنتو امروز

هوای تورنتو در هفته آینده (فردا،سه روز آینده)

فهرست:

  1. هوای تورنتو

  2. آب و هوای تورنتو

    • آب و هوای تورنتو کانادا در طول سال
    • آب و هوای تورنتو در ده روز آینده
    • آب و هوای تورنتو فردا

       

  3. دمای تورنتو

    • سردترین دمای تورنتو
    • دمای تورنتو در زمستان
    • کمترین دمای کانادا

       

  4. فصول در تورنتو

    • زمستان تورنتو
    • تابستان تورنتو

       

  5. هواشناسی تورنتو

وضعیت هوای تورنتو

تورنتو آب و هوای قاره ای دارد. میانگین دمای ژانویه در حداقل 20 درجه فارنهایت (حدود -4.2 درجه سانتیگراد) است. در تابستان، میانگین دمای جولای 70 درجه فارنهایت (حدود 22.2 درجه سانتیگراد) است و می تواند از 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) با رطوبت 100 درصد فراتر رود. میزان بارندگی سالانه حدود 33 اینچ (834 میلی متر) می باشد.

وضعیت هوای تورنتو
وضعیت هوای تورنتو 2

آلودگی هوای تورنتو

در سال 2019، میانگین PM2.5 (ذرات معلق ریز با قطر کمتر از 2.5 میکرون) در تورنتو برابر با 7.4 میکروگرم بر متر مکعب بود که طبق معیار سازمان جهانی بهداشت (WHO) در محدوده هوای باکیفیت قرار می‌گیرد. هرچه به عدد صفر نزدیک‌تر باشیم، نشان دهنده تمیزی و قابلیت تنفس بهتر هوا است. این عدد برای چنین شهر پرجمعیتی قابل قبول است و تورنتو (و کانادا) را در میان کم‌آلودگی‌ترین شهرهای جهان قرار می‌دهد.

با این حال، کیفیت کلی هوای تورنتو گاهی اوقات در طول سال تحت تأثیر برخی عوامل جزئی قرار می‌گیرد و در فصول خاص شاهد تجمع دود و آلاینده‌ها هستیم که به طور خلاصه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

منابع آلودگی هوای تورنتو آلاینده‌های موجود در هوای تورنتو عمدتاً محصولات جانبی سوزاندن سوخت‌های فسیلی هستند. هنگامی که بنزین، گازوئیل، گاز طبیعی و زغال سنگ را در خودروها، کامیون‌ها، کوره‌های خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها می‌سوزانیم، آلاینده‌ها را وارد هوا می‌کنیم.

آلودگی هوای ناشی از ترافیک (TRAP) بزرگترین منبع محلی آلودگی هوا در تورنتو است و پس از آن آلاینده‌های ناشی از منابع صنعتی و مسکونی قرار دارند. آلودگی هوای تورنتو از منابع محلی در تورنتو و فراتر از آن می‌آید و آلودگی هوای ناشی از تورنتو می‌تواند بر سایر جوامع تأثیر بگذارد.

 

کدام ماه‌های سال کمترین و بیشترین آلودگی هوا را در تورنتو دارند؟

بررسی داده‌های سال 2019، به دلیل قرنطینه‌های جهانی در سال 2020 و در نتیجه کاهش سطح آلودگی به خاطر همه‌گیری کووید-19، نمونه‌ای عالی از میانگین‌های سالانه است. اگرچه کاهش آلودگی هوا به عنوان یک اثر جانبی ناشی از شرایط بد، اتفاق خوبی بود، اما نشان‌دهنده کیفیت واقعی هوای تورنتو در شرایط عادی نیست؛ به همین دلیل به سال 2019 نگاه می‌کنیم.

در سال 2019، ماه‌هایی که به طور پراکنده در طول سال قرار داشتند، بدترین کیفیت هوا را ثبت کردند. ماه‌های ابتدایی، میانی و انتهای سال، سطوح بالاتری از آلودگی را نشان می‌دادند که برجسته‌ترین آن‌ها در سه ماهه اول سال قرار داشت.

رطوبت هوای تورنتو

در طول سال، میزان رطوبت در تورنتو به طور قابل توجهی تغییر می‌کند. به طور کلی، تابستان‌ها گرم و مرطوب هستند، به طوری که میانگین رطوبت نسبی در ماه جولای به حدود 70 درصد می‌رسد. این شرایط می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، به خصوص در ترکیب با دمای گرم، و برای افراد مبتلا به مشکلات تنفسی یا قلبی عروقی چالش‌برانگیز باشد.

 

زمستان‌ها در مقابل، سرد و خشک هستند، با میانگین رطوبت نسبی در ماه ژانویه که به حدود 60 درصد می‌رسد. این شرایط می‌تواند منجر به خشکی پوست و تحریک مجاری تنفسی شود.

علاوه بر فصل، موقعیت مکانی نیز بر رطوبت هوا در تورنتو تأثیر می‌گذارد. مناطق نزدیک به ساحل دریاچه اونتاریو به طور کلی رطوبت بیشتری نسبت به مناطق داخلی دارند.

بارش نیز عاملی در نوسانات رطوبت است. بارش‌های مکرر می‌تواند به طور موقت رطوبت را افزایش دهد، در حالی که خشکسالی می‌تواند منجر به کاهش رطوبت شود.

 

راهکارهایی برای مقابله با رطوبت بالا در تورنتو:

  • استفاده از تهویه مطبوع: تهویه مطبوع می‌تواند به طور موقت رطوبت هوا را در داخل خانه یا محل کار کاهش دهد.
  • استفاده از پنکه: پنکه می‌تواند به گردش هوا و ایجاد حس خنکی کمک کند،
  • کاهش رطوبت با استفاده از رطوبت‌گیر: رطوبت‌گیر می‌تواند رطوبت اضافی را از هوا جذب کند.
  • حمام‌های کوتاه‌تر: دوش‌های طولانی می‌تواند به افزایش رطوبت در حمام و خانه شما منجر شود.
  • لباس‌هایتان را در بیرون از خانه خشک کنید: بجای استفاده از خشک‌کن لباس، لباس‌هایتان را در هوای آزاد خشک کنید تا از افزایش رطوبت در خانه جلوگیری کنید.
  • از گیاهان آپارتمانی خود مراقبت کنید: برخی از گیاهان آپارتمانی مانند سرخس‌ها و بامبو می‌توانند به جذب رطوبت اضافی از هوا کمک کنند.

 

راهکارهایی برای مقابله با رطوبت پایین در تورنتو:

  • استفاده از مرطوب‌کننده: مرطوب‌کننده می‌تواند رطوبت را به هوا اضافه کند.
  • حمام‌های طولانی‌تر: حمام‌های طولانی‌تر می‌تواند به افزایش رطوبت در حمام و خانه شما کمک کند.
  • قرار دادن ظروف آب در خانه: قرار دادن ظروف آب در نقاط مختلف خانه می‌تواند به افزایش رطوبت هوا کمک کند.
  • از گیاهان آپارتمانی خود مراقبت کنید: برخی از گیاهان آپارتمانی مانند گل ارکیده و بونسای می‌توانند به افزایش رطوبت هوا کمک کنند.

با درک چالش‌های رطوبت هوا در تورنتو و اتخاذ گام‌های مناسب، می‌توانید شرایط محیطی خود را برای داشتن زندگی سالم و راحت‌تر تنظیم کنید.

آب و هوای تورنتو

تورنتو، بزرگترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو، آب و هوایی قاره‌ای دارد، به این معنی که آب و هوای تورنتو کانادا در طول سال زمستان‌های آن بسیار سرد و تابستان‌هایش گرم است. با اینکه این شهر در جنوب کانادا قرار گرفته، زمستان‌هایش سرد است چون کل قاره آمریکای شمالی به شدت سرد می‌شود و هجوم توده‌های هوای قطبی در آن رایج است. اما از آنجایی که تورنتو در معرض انواع مختلف توده‌های هوا قرار دارد، جهش‌های ناگهانی دما هم در آن شایع است. همچنین به دلیل موقعیت جنوبی‌ترش نسبت به دیگر نقاط کانادا، به عنوان شهری نسبتا گرم شناخته می‌شود.

مه به ویژه در نواحی روستایی اطراف شهر، در تمام طول سال و به طور خاص شب‌ها و اوایل صبح، پدیده رایجی است.

در اینجا میانگین دما در فرودگاه تورنتو/باتنویل، واقع در بخش شمالی شهر، آورده شده است. البته لازم به ذکر است که مناطق مشرف به ساحل دریاچه کمی ملایم‌تر هستند.

آب و هوای تورنتو
آب و هوای تورنتو 2
آب و هوای تورنتو 4

فصول مختلف در تورنتو

زمستان (اواخر نوامبر تا اواسط مارس)

زمستان تورنتو سرد است. میانگین دمای تورنتو در زمستان در ژانویه حدود 5.5- درجه سانتیگراد (22 درجه فارنهایت) است که مشابه شهرهای اروپایی شمالی مانند اسلو است. با این حال، روزهای تورنتو به کوتاه‌تریِ روزهای کشورهای اسکاندیناوی نمی‌رسد.

موج‌های سرما اغلب با کولاک و وزش شدید باد شمالی همراه است.

با توجه به ناپایداری مداوم آب و هوا، گاهی اوقات حتی در اوج زمستان دما می‌تواند از نقطه انجماد (صفر درجه سانتیگراد یا 32 درجه فارنهایت) بالاتر برود. در چنین مواقعی، برف ممکن است آب شود و باران ببارد. از طرف دیگر،سردترین دمای تورنتو یخبندان‌های شدید با دماهای پایین تا 20- درجه سانتیگراد (-4 درجه فارنهایت) تقریباً هر سال رخ می‌دهند.

بارش برف در تورنتو زیاد است، به طوری که در هر ماه چندین روز برف می‌بارد. گاهی اوقات، ممکن است شاهد طوفان‌های واقعی برف باشیم. پدیده دیگری که گاهی رخ می‌دهد «باران یخی» است. در این پدیده، باران روی زمین یخ‌زده می‌بارد و باعث یخ‌زدگی همه‌چیز، از جمله جاده‌ها، درختان، تیرهای برق و ماشین‌ها می‌شود.

بهار (اواسط مارس تا می)

بهار فصلی ناپایدار است که با تغییرات دما مشخص می‌شود. ماه مارس در ابتدا سرد است و بارش برف و یخبندان همچنان نسبتا رایج است. به تدریج هوا گرم‌تر می‌شود و اولین روزهای گرم را تجربه می‌کنیم اما همچنان شاهد بازگشت هوای سرد هستیم. ماه آوریل به طور متوسط سرد است و همچنان در نیمه اول ماه احتمال بارش برف وجود دارد. ماه می اما ملایم‌تر است و در همین ماه رعد و برق‌های بعدازظهر در روزهای آفتابی شروع به شکل‌گیری می‌کنند.

تابستان (ژوئن تا آگوست)

تابستان تورنتو گرم است و میانگین دماهای بالا معمولا حدود 26/27 درجه سانتیگراد (79/81 درجه فارنهایت) است. در روزهای گرم که دما می‌تواند به 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) یا حتی بالاتر برسد، به دلیل رطوبت ناشی از دریاچه انتاریو، ممکن است هوا شرجی هم بشود. با این حال، تابستان تورنتو روزهای خنک و ابری نیز دارد. در روزهای آفتابی که نسیم دریا آن‌ها را خنک می‌کند، رعد و برق‌های بعدازظهر ممکن است شکل بگیرند. گاهی اوقات، حتی ممکن است شاهد موج‌های گرما با دماهای حداکثر حدود 36/37 درجه سانتیگراد (97/99 درجه فارنهایت) باشیم که به طور کلی کوتاه‌مدت هستند.

پاییز (سپتامبر تا اواسط نوامبر)

پاییز تورنتو در ابتدا با روزهای آفتابی زیاد و دماهای بالاتر از 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) دلپذیر است. این دوره‌ها که به «تابستان هند» معروف هستند، در ماه سپتامبر و گاهی اوقات در اکتبر نیز رخ می‌دهند. با این حال، با گذشت هفته‌ها، دما به سرعت کاهش می‌یابد، مناطق کم‌فشار بیشتر می‌شوند و اولین روزهای سرد فرا می‌رسند.

میزان تابش خورشید

به طور کلی، میزان تابش خورشید در تورنتو در اواخر بهار و تابستان خوب است. این میزان در ماه‌های دیگر زیاد نیست و در زمستان که خورشید به ندرت دیده می‌شود، بسیار کم است. به طور متوسط، در تورنتو سالانه 2065 ساعت آفتابی وجود دارد.

دریاچه انتاریو

دریاچه انتاریو در زمستان بسیار سرد است و دمای آن به نقطه انجماد نزدیک می‌شود. در تابستان، همچنان خنک است، اما برای شنا کردن قابل قبول می‌شود، به خصوص در ماه آگوست که به 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) می‌رسد.

بهترین زمان بازدید

بهترین زمان برای بازدید از تورنتو از اواسط اردیبهشت تا اواخر سپتامبر است. در اوج تابستان، یعنی تیر و مرداد، ممکن است روزهای گرم و شرجی وجود داشته باشد

Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.